Week 3 - Reisverslag uit Boekarest, Roemenië van ellennath - WaarBenJij.nu Week 3 - Reisverslag uit Boekarest, Roemenië van ellennath - WaarBenJij.nu

Week 3

Door: Ellen & Nathalie

20 Februari 2009 | Roemenië, Boekarest

Buna!!

Deze week hebben we op de school aan de kinderen nederlandse liedjes geleerd. Zoals de liedjes, hoofd, schouders, knie en teen, en het liedje van de kabouterplop dans. We schreven de tekst op het bord en de meeste kinderen schreven deze over, daarna hebben we woordje voor woordje over hard aan de kinderen geleerd, en toen zin voor zin. En dan natuurlijk nog het hele liedje en als ze dat goed deden leerde we het dansje er ook bij. Dit vonden alle kinderen erg leuk en wij zelf natuurlijk ook!!

Deze week was het bij het straatkinderen project niet veel bijzonders, het was vrij rustig met het aantal kinderen. We hebben lekker met de kinderen gespeeld. Maandag waren onze spullen aangekomen vanuit nederland. We hebben eerst alles uitgezocht en gaan aankomende week met de mensen van de administratie kijken naar wie het allemaal toe gaat. Vandaag zijn we met 2 mensen van Sfanta Macrina (straatkinderen project) naar een arm gezin toe geweest. Die kindjes komen bij de opvang. We moesten een heel stuk reizen met de metro en moesten over een baggerpaadje lopen om bij het huis te komen. Het huis had 3 kamers, waarvan een huiskamer, een slaapkamer en een keuken zijn. In de slaapkamer stond 1 2persoonsbed, en een stapelbed. Hierin word met ze zevenen geslapen. Meubels hadden ze wel, maar de kasten misten deuren en de stoelen vielen zowat uit elkaar. Overal lagen kleren en spullen door de kamers heen. Wel hadden ze een tv en een dvd speler, wat we heel raar vonden om te zien. (Misschien gekregen??) We mochten een dvd kijken van hun geloof (Ortodox). Het was allemaal in het Roemeens, dus wij snapten er niks van. Daarna kregen we nog een heeeeerlijk kopje thee met kruiden uit de bergen. Dit was dus echt niet te drinken!!! Hahaha.. We mochten nog wat foto's maken, en toen zijn we weer richting huis gegaan.

Al met al ging deze week best snel voorbij! Nu nog maar 7 weekjes te gaan..

Pa Pa (DoeiDoei)

• 20 Februari 2009 - 16:14

Iris Hendrikse:

Er onstaat in Boekarest dus een kleine Nederlands sprekende enclave ... over 100 jaar vragen wetenschappers zich hoe dàt nou toch kan ... leuk hoor. En tsja armoede ...het zal jullie veranderen, ten goede, waar maken we ons hier druk over (soms). Dag meiden, ik mail Inez ook nog even.

• 20 Februari 2009 - 18:41

Angela:

heej meiden,
    leuk om weer wat van jullie te horen. vergeten jullie daar geen carnaval te vieren ;)
    tot horens xx Angela

Wij zijn Nathalie en Ellen en volgen de opleiding SPW4 op het Horizon college in Hoorn. We hoorden over een stage in Roemenie en hadden meteen zo iets van: Hier moeten wij heen!! Samen met nog een aantal andere leerlingen gaan wij van 30 Januari tot 10 April aan het werk in Boekarest. Sommige in de psychiatrie of met gehandicapten of net als ons met straatkinderen! WE HEBBEN ER VEEL ZIN IN!!

Actief sinds 19 Nov. 2008