Bijna beroofd..... - Reisverslag uit Boekarest, Roemenië van ellennath - WaarBenJij.nu Bijna beroofd..... - Reisverslag uit Boekarest, Roemenië van ellennath - WaarBenJij.nu

Bijna beroofd.....

Door: Ellen & Nathalie

13 Februari 2009 | Roemenië, Boekarest

Vandaag stonden we 's morgens in de tram om richting onze stage te gaan. Toen kwam er een zigeunervrouw achter ons staan en begon een hele hoop dingen te schreeuwen en zat een beetje aan 1 van de meiden van onze groep( we waren nu maar met zijn 5en) Ineens kwamen er van achter in de tram een hele groep zigeuner vrouwen aanlopen. En gingen met zijn alle om ons heen staan. Overal voelde we handen, het was ook super druk in de tram en we konden verder geen kant op. Gelukkig waren we bij de volgende halte en stapte al die zigeuner vrouwen uit in totaal waren het er 12. Een mevrouw zei tegen Ellen ( in het engels)dat ze aan haar tas zaten. Op dat moment kwam Ellen erachter dat ze haar mobiel uit haar jaszak hadden gehaald. Ellen begon meteen te schreeuwen, ik stond gelukkig al buiten de tram omdat ik die vrouwen er allemaal uit moest laten gaan. We zijn snel achter ze aan gerend en hebben ze tegen gehouden. 1 vrouw sprak engels en vroeg wat er aan de hand was. Ik zei haar dat 1 van de vrouwen een mobiel had gestolen en ze die terug moest geven. Ze lulde wat in het Roemeens en 1 van de vrouwen gaf ineens de mobiel terug aan Ellen. Bood een van die vrouwen ook nog haar exceuse aan Daarna stonden we allemaal te trillen van woede en schrik, maar gelukkig hadden we de mobiel van Ellen weer terug.
Dit was wel even schrikken.

• 13 Februari 2009 - 16:00

Ilse:

hey meiden!
    Wat spannend allemaal zeg! Ben blij dat het goed afgelopen is met de beroving....
    Hier op de BSO gaat alles goed, we missen je wel hoor Ellen! Zoë en ik (Ilse) hebben net jullie spannende verhaaltjes gelezen, leuk dat jullie al een beetje gewent zijn. Heel veel succes! We blijven jullie verhalen lezen!

Groetjes Ilse en Zoë (van de BSO)

• 13 Februari 2009 - 17:10

TREES:

Hoi lady's gelukkig maar dat het goed afgelopen is.Het is ook vrijdag de dertiende.Maar voor de rest gaat alles prima toch.De foto's zijn leuk zeg,jullie slaapkamer ook.Prettig weekend zal ik maar zeggen,Doei doei.

• 13 Februari 2009 - 17:55

Angela:

jeetje dat was schrikken gelukkig is het goed afgelopen ;)
    (k)

• 13 Februari 2009 - 18:15

Martijn:

Schimmel op hun tanden, geen activiteiten en zelfs slaan, wat een ellende. En dan jullie zorg voor Marije bij Merakel: wat een wereld van verschil. Het is maar net waar je geboren wordt....
    Fijn voor die kinderen dat jullie in de buurt zijn. Groetjes.

• 14 Februari 2009 - 08:43

Patricia:

Hoi Ellen,
    jeetje, wat een verhalen allemaal...
    En wat zijn ze dan brutaal, he, om je gewoon te rollen! Gelukkig heb je je mobiel terug. Mooie foto's ook. Hou je hoofd cool en nog veel succes verder! We blijven je volgen hoor!
    Groetjes Patricia (BSO)

• 14 Februari 2009 - 10:00

Maureen:

Hee nichtje en de rest natuurlijk!;)

Jeetje dat is schrikken Ellen, gelukkig is het goed afgelopen!
    Leuke foto's hoor. Fijn weekend..
    Groetjes Maureen

• 14 Februari 2009 - 20:39

Michelle:

ja eng he... hej zeker met die sigeuners moet je opletten hoor want ze knuffelen je en ondertussen jatten ze je fles drinken uit je handen. zo te lezen hebbe jullie ook een super leuke en spannende tijd! gelukkig! houden zo en blijven genieten ook tijdens dit soort momenten want daarom ga je naar roemenie toch, omdat het zo anders is dan nederland!
    groetjes

• 15 Februari 2009 - 10:13

Nathalie:

kijken jullie wel een beetje uit wat je bent wel in roemenié,nathalie jullie kunnen beter je mobiel niet meer hebben dan dat er nog meer mensen bij komen pas goed op je zelf nathalie groeten tante jannie

• 16 Februari 2009 - 19:08

Iris Hendrikse:

Hallo meiden!
    Poeh wat een belevenis ... afschuwelijk als mensen aan je spullen zitten! Goed gedaan trouwens, een hoop kabaal maken dat werkt vaak wel. Hoe is het weer daar eigenlijk? Hier grijs en nat! En eten jullie een beetje knap? Ik heb nu een week vakantie ben daar wel aan toe (nieuwe groep met 31 leerlingen!). Nou Ellen en Nathalie ... veel succes maar weer verder.

• 17 Februari 2009 - 11:11

Romy:

potverdikkie el, dat is schrikken! nu weet je dus dat je goed op je spullen moet letten;)

verder gaat alles goed hoop ik? hier gaat alles prima!

dikkekus

• 17 Februari 2009 - 16:13

Chantal Vd B:

He lieve Nath,
    Schrikken zeg! Gelukkig is het goed afgelopen en is het voor jullie gelijk een duidelijke eye-opener hoe smerig sneaky ze zijn joh.
    Take care.
    Liefs Chan

• 18 Februari 2009 - 13:04

Karin:

hey nath,
    je houd je site goed bij :) dat is wel leuk. ik heb vandaag een kaartje voor op de post gedaan, benieuwd hoe lang dat duurd.

pas je wel op ;), je maakt wel wat mee. gelukkig is je berichtje nog wel positief

succes met stagelopen
    kus karin

• 18 Februari 2009 - 13:33

Nathalie Smit:

He Ellen ik weet niet of jij dit kan lezen, maar ik ben blij dat ik je eindelijk gevonden heb! Dit liukte namelijk een Tijd niet.
    Gaat het verder goed met je? en heb je het naar je zin? Ik had je nog een bericht gestuurd ik ga samenwonen!Nou dikke kus!

• 18 Februari 2009 - 13:48

Nathalia Smit:

Nog even hoor, ik lees nu de rest van jullie verhalen wat onzettend ingrijpend allemaal.
    Waarom zijn daar geen zusters die het beste voor de kindjes willen, ik krijg er de rillingen van.Maar des te beter dat jullie daar nu zijn! Echt jullie kunnen verschil maken. Geweldig hoor!!!!!!!!!!! Groetjes aan iedereen en een dikke knuffel voor Ellen en de kindjes!

• 19 Februari 2009 - 08:49

Mascha:

Jeh wat heftig allemaal en ook te lezen hoe dat in die opvang voor gehandicapte kindjes gaat, vreselijk zeg dan moet je behoorlijk slikken zeker??? Besef je wel weer hoe goed we het hier hebben en wat de kinderen bij Merakel allemaal voor luxe hebben. Voelt soms ook wel een beetje oneerlijk verdeeld aan!!
    Heel veel succes en denk goed om jullie zelf,hopenlijk kunnen jullie nog veel moois ,goeds voor de kindjes daar betekenen. Hebben jullie ook fotos van daar??Zou ik wel leuk vinden om te zien
    Groet en liefs van Mascha TOOI TOOI