Week 9 - Reisverslag uit Boekarest, Roemenië van ellennath - WaarBenJij.nu Week 9 - Reisverslag uit Boekarest, Roemenië van ellennath - WaarBenJij.nu

Week 9

Door: Ellen & Nathalie

03 April 2009 | Roemenië, Boekarest

Buna..

In het weekend hebben we lekker geshopt en zaterdag lekker liggen zonnen op ons dakterras! Het was een graad of 25!! Zaterdagavond zijn we gaan stappen in een kroegje, waar een live bandje speelde. Het was wel weer een leuke avond!

Maandag is Nathalie samen met begeleiding van de straatkinderen spullen gaan kopen van het sponsorgeld. We zijn naar een grote winkel gegaan en hebben daar een tv, trainigspakken, ondergoed, sokken, pyama's, t'shirts en schoenen gekocht. De kinderen waren hier allemaal erg blij mee en vonden het prachtig!
Ellen was deze dag bij de gehandicapten.

Dinsdag ochtend zijn we bij de school geweest en hebben we sportactiviteiten gedaan, want het was lekker weer om buiten te zijn. De kinderen vonden het heel erg leuk, maar je kon wel merken dat ze niet vaak dit soort spelletjes deden. In de middag zouden we eigelijk naar de bioscoop gaan met de straatkinderen. Maar omdat heel veel kinderen de film al een keer gezien hadden moesten we onze plannen wijzigen. We hebben in het tuinhuisje een feestje gehouden met muziek, chips, koek en drinken! De kinderen vonden het erg gezellig! En we zijn zelfs nog met ze wezen bokspringen! Het was een leuke dag!

Woensdag hebben we afscheid genomen bij de school en straatkinderen. Bij de school hebben we snoepjes aan alle leerlingen uitgedeeld, en afscheid genomen. Ze vonden het erg jammer dat we weg gingen en vroegen of we volgend jaar terug komen. Bij de straatkinderen hadden we ijsjes mee genomen, ze vonden het echt heerlijk en je kon merken dat ze het niet zo vaak eten. Daarna nog even met de kinderen gespeeld, en toen echt afscheid genomen. Ook deze kinderen vonden het erg jammer dat wij weg gingen. En wij zullen ze ook zeker missen!!

Donderdag waren we bij het aidshuis. Er waren alleen een aantal kinderen niet, waardoor het erg rustig was. We zijn met de kinderen gaan kleuren. En lekker gespeeld met ze! Helaas konden we niet naar buiten omdat het regende! Daarna nog even naar de gehandicapten gegaan om de rest op te halen, we konden meteen helpen met het eten geven aan de kinderen. Twee van onze meiden hebben de muurschilderingen nu helemaal afgemaakt! Ze zijn prachtig geworden!!

Vrijdag zijn we smorgens bij de gehandicapten geweest en hebben een aantal kinderen uitgebreid gebadderd. Normaal worden ze heel snel gedoucht. Dus dit was echt luxe voor ze. Ze vonden het heerlijk en waren erg blij! Nog even met een aantal kinderen gespeeld in de speelkamer en in de snoezelkamer. Om half 12 naar het aidshuis gegaan om daar met de begeleiding mee te gaan om spullen te kopen voor het sponsergeld. We gingen naar een grote winkel waar ze echt allen verkopen. We hebben schoenenkasten, tv, tafels, buitenspeelmateriaal, tekenmateriaal, klei, tapijt, bekertjes en bordjes, lamelle voor in de slaapkamers en belleblaas. 1 van de kinderen is bijna jarig maar ze hebben geen geld voor een cadeau, nu hebben wij geld gegeven zodat ze een net pak voor hem aan kunnen schaffen want dit wilde hij graag hebben. We hebben nu nog wat geld voor hun over dus gaan we van het weekend nog even voor kijken.

Nu gaan we ons laatste weekje in. Het is leuk om weer naar huis te gaan, maar we zullen hier alles missen. Het is een dubbel gevoel.

Pa Pa!!

Ps: de winkels zijn hier elke dag open Charlotte!;)

• 03 April 2009 - 21:12

Mieke:

He lieverds,

Mooi verhaal, mooie week! Veel goede dingen gedaan lees ik, ik ben blij dat alles toch goed is gekomen met het sponsergeld!! Goede investering lijkt mij!! Ik wist niet dat jullie nu al met stage stopten joh, wanneer gaan jullie bij de gehandicapten afscheid nemen? Geniet er nog even van! En van het mooie weer, dat is het hier ook gelukkig ;-)

Liefs Miek

• 07 April 2009 - 16:25

Angela:

heej meiden,
    Rhona heeft vanmorgen een zoon gekregen Deagon.
    ik hoop jullie snel weer te zien als ik n jullie niet meer spreek vd week goede reis !!! (k)

Wij zijn Nathalie en Ellen en volgen de opleiding SPW4 op het Horizon college in Hoorn. We hoorden over een stage in Roemenie en hadden meteen zo iets van: Hier moeten wij heen!! Samen met nog een aantal andere leerlingen gaan wij van 30 Januari tot 10 April aan het werk in Boekarest. Sommige in de psychiatrie of met gehandicapten of net als ons met straatkinderen! WE HEBBEN ER VEEL ZIN IN!!

Actief sinds 19 Nov. 2008