Week 7 & 8 - Reisverslag uit Boekarest, Roemenië van ellennath - WaarBenJij.nu Week 7 & 8 - Reisverslag uit Boekarest, Roemenië van ellennath - WaarBenJij.nu

Week 7 & 8

Door: Ellen & Nathalie

27 Maart 2009 | Roemenië, Boekarest

Buna,

We hebben het de afgelopen weken een beetje druk gehad om een berichtje te plaatsen, dus nu eindelijk weer eentje.

Bij de straatkinderen zijn we nu klaar met het verven van de stoelen, het resultaat is erg mooi geworden, de foto's komen nog op de website. We gaan aankomende maandag met een van de begeleiding spullen kopen van het sponsorgeld. En dinsdag staat er in de planning om met alle kinderen naar de bioscoop en mac donalds te gaan als afscheid.

We zijn ook weer bij het aids-huis geweest en zijn lekker met de kinderen gaan wandelen en hebben activiteiten met hun gedaan. Ze zijn nog steeds super blij om ons als vrijwilligers te hebben. Nu hebben we ook nog geld voor hun beschikbaar gesteld, daar gaan wij aankomende donderdag samen met een van de begeleiding spullen voor kopen. Wat dit is geworden horen jullie natuurlijk nog!!

Voor het huis met de gehandicapten kinderen zijn wij al druk in de weer geweest. We hebben met zijn alle muurschilderingen gemaakt die nu bijna af zijn. En iedereen vind het er geweldig uit zien! Foto's staan op hyves en van het eindresultaat komt er zo snel mogelijk op te staan.
Van het sponsorgeld hebben we veel medicijnen gekocht en een wippertje, loopwagentje, schommel en tekenspullen. Hier waren hun zo blij mee dat ze er emotioneel van werden.

Op 20 maart zijn wij uit onze stage met iemand mee gegaan naar een opvanghuis voor jonge moeders. Hier hebben wij babykleding en vrouwenkleding aangeschonken. Ze waren heel erg blij met onze komst en we zijn altijd welkom om nog een keer terug te komen.

21 Maart waren wij met een klein groepje naar het concert van dj Tiesto geweest. Om 22.00 begon het en er kwamen eerst 2 dj's voor hem draaien. Om 1 uur begon Tiesto te draaien. Iedereen ging uit zijn dak en er waren mooie lichtshows. In het begin vonden we het allemaal heel leuk, maar later werd het eentonig en hadden we het wel een beetje gehad. Dus hebben we een taxi gepakt en zijn we lekker naar huis gegaan. Het was evengoed een top avond!

Op 23 maart is Nathalie een dagje mee gaan draaien bij een psychiatrisch ziekenhuis. Hier heeft Nathalie 's morgens met de mannen gesport en 's middags met de vrouwen yoga activiteiten en tekenactiviteiten gedaan. Dit was erg leuk om een dagje te doen!

Dit was weer even onze update we hopen zo snel mogelijk weer een berichtje achter te laten.
We waarderen het nog steeds erg dat jullie onze site zo goed bijhouden!

Pa pa ( Doei doei)

• 27 Maart 2009 - 16:15

Mieke:

Heee lieverds!!

Yes eindelijk weer een berichtje om te lezen!! Ik was al de hele tijd zo benieuwd, iedere dag paar x kijken op me mail of er alweer iets nieuws op staat haha erg ben ik he. Vandaag nog 2 weken dames, pffff veel te snel! Morgen zit ik gewoon alweer een MAAND thuis dat is toch erg! Ik ga dinsdag en donderdag op het Horizon in Hoorn en Alkmaar voorlichting geven en nieuwe leerlingen enthousiast maken!! Ik hoop dat het ooit zo ver komt dat er het hele jaar door stagiaires zijn dat zou echt top zijn. Geniet er nog even van dames en tot snel!!

Liefs Miek

• 27 Maart 2009 - 16:43

Marga En Chris Mol:

Hallo Meiden,

Jullie hebben veel kunnen doen voor de kinderen daar, super!!
    Blije kinderen is toch geweldig, en dankbaar werk. Nog een paar weken er tegenaan, en dan weer Hollanda.

Top, dat jullie dit doen
    groetjes uit Nibbixwoud

• 27 Maart 2009 - 16:59

Lisette:

Succes nog even de laatste weekjes! Voor je het weet ben je weer veilig en vertrouwd terug in Nederland.
    Liefs, Liset

• 29 Maart 2009 - 12:16

Angela:

heej meiden klinkt weer gezellig, ik hoorde van lisanne dat de tekeningen mooi zijn geworden dus ik kijk zo even op jullie hyves. owhja ellen de boerderij die schuin tegenover texaco stond die te koop was is vd week afgebrand door bliksem inslag. hmm toch weer een nieuwtje meiden ;)

liefs Angela

• 29 Maart 2009 - 14:47

TREES:

Hallo Meiden
    Het zit er dus bijna op,en weer blij om naar huis te gaan,dan begint het gewone leven weer,dat moet ook weer wennen,heel veel sterkte met alles wat jullie nog gaan onder nemen.
    Groetjes

• 29 Maart 2009 - 20:24

Iris Hendrikse:

Hà die Nathalie en Ellen .... wàt een ervaringen, ongelofelijk! Jullie verhalen getuigen van zó veel betrkkenheid en liefde voor mensen in de knoei ... ik vind het prachtig! Heb grote bewondering voor jullie creatieviteit en inzet. Wat zal het straks raar zijn ... moet je ineens weer doen wat er gezegd wordt (je AP bijvoorbeeld). Je zal deze ervaringen je leven lang niet vergeten, maar het zal straks wel even wennen worden. Hier is de zomertijd ingegaan ... heerlijk, bovendien wordt het komende week mooi weer, eindelijk. Overal beginnen de bomen voorzichtig groenig te worden en de vogels zingen hysterisch hun lokliederen. De eenden sjokken als blinden achter elkaars kont aan en veroorzaken levensgevaarlijke situaties op de polderwegen. Wordt het in Roemenie ook al een beetje warmer? Tot over een week of 2!

• 03 April 2009 - 13:55

Charlotte:

Hoi Hoi!

Leuk om te lezen dat het goed gaat bij jullie!
    Voor jullie is het nu het laatste weekje en voor mij is het het laatste weekje thuis, haha!

Wij hadden nog even een vraaje weten jullie of het die vrijdag dat jullie weg en wij aan komen de winkels gewoon open zijn..?

Groetjes, Charlotte (van de roemenie bijeenkomsten)