Week 5 - Reisverslag uit Boekarest, Roemenië van ellennath - WaarBenJij.nu Week 5 - Reisverslag uit Boekarest, Roemenië van ellennath - WaarBenJij.nu

Week 5

Door: Ellen & Nathalie

02 Maart 2009 | Roemenië, Boekarest

Buna!

Deze week hebben we weer stage gelopen. Omdat we op donderdag vaak niet veel te doen hadden hebben we nu een betere stageplek gevonden voor alleen op de donderdag. Dit bij een huis voor kinderen en jong volwassenen met aids en een verstandelijke beperking. Deze kinderen zijn aan aids gekomen door de overdracht van de ouders, seksueel misbruik of besmette spuiten in zuikenhuizen. Het is een mooi huis en wij komen daar om activiteiten te doen.

Vrijdag hadden we een afscheidsfeestje van Mieke. We zijn uit eten geweest en wezen stappen. Zaterdag hebben we nog een keer het arme zigeunergezin bezocht en hebben kleding, pampers, melk, eten en drinken voor ze meegenomen. Ze waren hier erg blij mee. Verder hebben we een lekker rustig zaterdagje gehad...

Omdat het op zondags 1 maart was, was er een soort van een feestdag. De roemenen heten dan de lente welkom. De jongens horen dan aan de meisjes een klein cadeautje te geven.Bij het ontbijt kregen wij van de dokter z'n cadeautje! Dit cadeautje brengt ons geluk zei hij.

Zondag zijn we naar het ''Pasant Museum'' geweest. Hier hebben we alles in oude Roemeense stijl gezien. Helaas stelde het niet veel voor. Achter het museum was een soort markt met allemaal kraampjes die de kleine 1 maart cadeautjes verkochten. Er stond een lange rij mensen voor om er in te mogen.

Vandaag waren we weer een dagje bij de gehandicapten geweest. Toen we binnen kwamen werd er meteen tegen ons geschreeuwd en we mochten de kamers van de kinderen niet in. We snapten er even helemaal niks van. Toen later kwam er iemand die een beetje engels sprak en die vertelde dat ALLE kinderen ziek waren. En dat we naar huis mochten gaan. De volgende dag hoeft er ook niemand te komen. Omdat wij anders ook ziek zouden worden. We vonden het erg raar, maar ja wat kan je er aan doen?!
Het heerst hier wel een beetje want wij voelen ons allemaal ook niet tip top.

Liefs ons..

• 02 Maart 2009 - 11:25

Mieke:

Hee dames,

Ik zat net achter de pc toen ik een mailtje binnen zag komen van Ellen, dus meteen even lezen natuurlijk!! Raar zeg dat jullie niet naar de kinderen konden, en er was zeker niemand om jullie even te helpen enzo? Appart weer. Nou dan zeg ik maar, geniet van jullie vrije middag en doe iedereen een kus.

Liefs Miek

• 02 Maart 2009 - 17:41

Iris Hendrikse:

Hoe doen jullie dat "een stageplek vinden"?? Wie regelt dat, is dat Inez, of iemand anders. Speciaal weer hoor. Jullie zijn zeker bang om niet moe te worden! Lijkt me erg heftig dat huis met aids kinderen. Vreemd vreemd dat jullie naar huis moesten! Hebben jullie het ook nog een beetje leuk? Ontmoeten jullie nog andere studenten, Roemenen en buitenlanders? Hoe slaat daar de crisis toe? merk je daar wat van? Ik wens jullie het allerbeste maar weer stelletje KANJERS ... en oh ja de kaart is in de klas rond gegaan .... hartstikke leuk! KNUF van de JUF

• 03 Maart 2009 - 16:32

Syl:

Hey meiden,
    Wat een week weer als ik dat zo lees! Kijken jullie wel uit dat jullie niet ziek worden!
    En pas goed op jullie zelf! Dikke kus van (mama) Syl haha!

• 03 Maart 2009 - 20:35

Angela, Nico En Kids:

Hoi Nathalie, wat een ervaring doen jullie op en wat een verschil met de situatie in Nederland. Ik ga vanaf nu elke week even kijken op jullie site. Heb bewondering voor jullie. Laat maar zien dat met liefde en aandacht je veel kan bereiken bij de kids, vreselijk om te lezen hoe ze daar met ze omgaan. Hou jullie taai, liefs van ons

• 04 Maart 2009 - 08:45

Lenie Baks:

Hoi Nathalie,
    Wat een bijzondere ervaring ga je daar op doen in roemenie. Heel veel succes en natuurlijk veel plezier,goed dat jullie met zijn tweeén zijn dan kan je het beter relativeren.

• 06 Maart 2009 - 11:31

Susanne:

Hey Nathalie!

Wat een ervaringen weer! Die mysterieuze ziekte hebben wij hier ook hoor... Ik heb thuis drie jengelende kids en een overdaad aan snotneusjes. Het valt best mee maar is wel heel besmettelijk; ik loop inmiddels ook de hele dag met een zakdoek op zak ;-)
    Wel weer vreemd inderdaad maar wellicht erg goed bedoeld om jullie topmeiden te beschermen. Er kan jullie natuurlijk niets overkomen met de gelukscadeautjes van de dokter :-)